Pages

Wednesday 13 November 2013

SINDROM BEBALISME MENGABURI KEWARASAN PRO-M USM

Kalau semalam riuh rendah para penyokong Pro-M memahat isu Pembentukan MPP Sidang 2013/2014 yang mereka dakwa tak telus dan tidak adil, hari ni apa pula game mereka?

Hamboihh..bukan main lagi buat tuduhan macam-macam. Kononnya ada komplot lah, Pro-Aspirasi tolak calon pilihan mahasiswa lah, bla bla bla lagi lah..heh.

Yang dok membingit bagai tu bukan MPP pun rupa-rupanya. Sekadar penyalak di pinggir kebun.

Semalam juga, C4 dan sahabat Lenchai Empat yang masuk membela kebenaran telah mencabar MPP Pro-M supaya tarik diri daripada menganggotai MPP yang dibentuk sidang ini kalau benar mereka menolak keputusan pembentukan tersebut. Malangnya, sampai ke jam ini, tak ada seorang pun MPP Pro-M yang menyahut cabaran tersebut. Para penyokong mereka juga seakan senyap sunyi. 

Pro-M di USM mempunyai sejarah memboikot Pilihan Raya Kampus sepuluh tahun yang lepas. Sejak pemboikotan tersebutlah, akhirnya mereka gagal memenangi kembali MPP dan memberikan peluang kepada Pro-Aspirasi menguasai pemerintahan kampus selama sepuluh tahun berturut-turut. Akibat ego dan kebebalan yang teramat tebal, akhirnya tindakan mereka memakan diri sendiri. Maka atas sebab itu mungkin, MPP Pro-M sidang ini tak berani ambil tindakan yang sama walaupun mereka sendiri dakwa berlaku ketidakadilan.

Tak adil bila tak untungkan mereka, tapi telus dan adil bila untungkan mereka. Itu sifirnya. Puiiiihhh.. 



MEMBEDIL KEBATHILAN PRO-MAHASISWA

No comments:

Post a Comment