Pages

Wednesday 10 April 2013

ayam sabung

tanggal 20 April 2013 telah ditetapkan sebagai tarikh keramat untuk  Barisan National melawan keegoan Pakatan Rakyat dan tarikh terbaik bagi masing-masing menentukan calon-calon yang berkaliber. C4 teringkat masa dikampung melihat perlawanan ayam sabung dan inilah masanya bagi kedua-dua parti mempertaruhkan ayam (calon) terbaik mereka. paruhnya perlu tajam, tajinya kena panjang,kepaknya kena melebar luas dan yang penting adalah semangat dan kesihatan ayam itu, masuklah gelanggang mana sekali pun C4 yakin pasti menang.

kalau dinilai dari segi kreadibiliti calon yang dipertaruhkan oleh Pakatan Rakyat, C4 melihat bahawa banyak yang perlu diperbaiki, banyak tektik yang perlu digunakan, banyak muslihat yang harus diperhalusi memandangkan calon-calonnya mempunyai masalah moral yang cukup teruk terutama seteru dalam Keadilan, isu seksual dan pemikiran yang sekular menjadi satu tonikd an barah yang cukup serius untuk mereka berhadapan dnegan rakyat, Azmin Ali,Teresa,dan beberapa lagi tokoh mereka termasuklah dalang utama B.A.B.I (brader Anuar Bin Ibrahim) mempunyai masalah gelora seks yang cukup hebat. sudah tentulah ketentuan moral ini akan diambil sebagai pertimbangan oleh pengundi walaupun acap kali mereka menyatakan ini adalah fitnah namun pada masa yang sama tiada sebarang tindakan undang.-undang diambil oleh penfitnah.

C4 melihat bahawa pertembungan kali ini akan memihak kepada ayam jantan yang sudah cukup bersedia bersabung dalam gelanggang yang bakal ditentukan oleh kita sebagai penonton dan banyak yang perlu kita pertaruhkan dalam perlawanan ini....


No comments:

Post a Comment